Чудан ‘Оче наш’

Можда нам свима понекад треба ова врста преиспитивања током молитве, како би наша молитва постала искрена, из срца… Покушајмо, бар једно вече промислити о свакој речи молитве „Оче наш“…


Молитељ: Оче наш, који си на небесима …

БОГ: Да?

Молитељ: Не прекидај ме!! Зар не видиш да молим?!

БОГ: Али звао си ме!

Молитељ: Ја тебе? … Ах … не … ја те заправо нисам звао. То је молитва. Ми управо тако молимо: Оче наш, који си на небесима!

БОГ: Ево опет! Је л ‘ме зовеш како бисмо разговарали? Или што? Дакле, што те мучи?

Молитељ: Свети се име твоје …

БОГ: Мислиш ли ти то озбиљно?

Молитељ: Зар бих требао ту нешто озбиљно мислити?

БОГ: Желиш заиста да се моје име свети? Шта ти то уопште значи: ‘свети се име твоје?’

Молитељ: Па то значи … БХХ … то значи … пхх, забога … Не знам шта то значи! Одакле бих знао шта то значи?!

БОГ: То значи да ме желиш славити, да сам ти ја посебан, да сам ти важан, да ти је моје име драгоцено.

Молитељ: Аха, хм, … кужим … Дођи краљевство твоје, буди воља твоја, како на небу тако и на земљи …

БОГ: Радиш ли ти на томе?

Молитељ: Ха? Мислиш на томе да дође царство твоје? Па наравно! Идем сваке недеље у цркву, дајем милостињу, чак дајем и за мисије.

БОГ: Да, али ја желим више; желим да доведеш свој живот у ред, желим да оставиш навике које другима иду на живце, да научиш мислити на друге. Желим да помогнеш људима, да им показујеш пут к Истини, да лечиш болесне, ослобађаш заточене, нахраниш гладне … Јер све што учиниш за те људе, за мене си учинио.

Молитељ: Зашто то говориш баш мени? Као да ја могу нахранити гладне, помоћи сиромашнима … Погледај само колико лове имају попови и бискупи! Иди њима реци нек ‘се заузму за сиромахе.

БОГ: Опрости, али ја сам мислио да стварно молиш да дође краљевство моје и да буде воља моја. То, наиме, код онога који за то моли почиње сасвим лично. Тек онда када желиш исто што и ја, можеш бити весник мога краљевства.

Молитељ: Ма то ми је јасно! … Могу сад наставити молити?

Хлеб наш насушни дај нам данас …

БОГ: Хеј-хеј! Али види како си пунашан! Твоја те молитва обавезује нешто учинити, како би милиони гладних на овом свету добили свој насушни хлеб.

Молитељ: … и отпусти нам дуге наше како и ми опраштамо дужницима нашим …

БОГ: А што је с твојим колегом с посла?

Молитељ: Њега ми не спомињи! Ти знаш да ме он јавно бламира, да је увек арогантан према мени, да ми диже притисак својим циничним примедбама. И он то зна! Он мене уопште не доживљава озбиљно, он се са мном спрда … тај тип је …

БОГ: Знам, знам! А ипак, твоја молитва?

Молитељ: Па нисам баш тако мислио!

БОГ: Ти си барем, искрен. Него, де ми реци, је л ‘тебе чини сретним живети тако, пун беса и мржње према том колеги?

Молитељ: Да, да! Таман посла! … То ме разара, то ме боли!!!

БОГ: Ја те желим оздравити. Опрости му, и ја ћу теби опростити. Можда ја теби ипак још пре опростим. Онда су арогантност и мржња његови греси, а не више твоји. Можда ћеш притом изгубити нешто од свога новца и имиџа. Али то ће ти донети мир у срце.

Молитељ: Хм, нисам баш сигуран могу ли то …

БОГ: Ја ћу ти помоћи!

Молитељ: …. и не уведи нас у напаст, него избави нас од зла ..

БОГ: Ма ништа лакше од тога. Само ми реци које те особе и ситуације уводе у напаст.

Молитељ: Како то мислиш?

БОГ: Знаш ти своје слабе тачке: неодговорност, расипност, шкртост, сексуалност, агресивност, одгој …. Не дај напасти нити једну једину шансу!

Молитељ: Чини ми се да ми је ово најтежи ‘Оченаш’ који сам икада измолио, али сад први пут моја молитва има везе с мојим свакодневним животом.

БОГ: Јако добро! Напредујемо! Сада настави молити до краја.

Молитеље: Јер твоје је царство и моћ и слава у векове векова. Амен.

БОГ: Знаш шта ми се свиђа? Када ме људи као ти почну озбиљно доживљавати, искрено молити, следити и чинити оно што је моја воља. Када људи примете да их њихов труд око мога краљевстава чини сретним.

Непознати аутор
преко Čudan ‘Oče naš’

Једно мишљење на „Чудан ‘Оче наш’

  1. Повратни пинг: razgovor sa Bogom…. | Nedodjija

Постави коментар