о увредама

Ово је прича о једном духовном учитељу, за кога се веровало да је потпуно неувредљив.
Неки безобразни западњак је чуо за тог гуруа и одлучио да га изазове.
По доласку у његов храм, почео је да га вређа и понижава на све могуће начине…
Међутим, током целог догађаја, гуру је остао у потпуности прибран, ниједан мишић му се није померио. Западњак није могао да верује. После пола сата, више није могао ни да псује, изгубио је сву енергију и на крају је одлучио да пита учитеља:

„Разумем ја те ваше духовне ствари и као, није вас брига шта други људи мисле, али, ја сам те понизио и увредио, треба да научиш да мораш да се бориш за себе.”
По први пут, гуру је проговорио: „Синко, могу ли да поставим само 2 питања?“

„Наравно“, рече човек.
Тада учитељ рече: „Ако ти мени донесеш поклон, а ја га не прихватим, коме тај поклон и даље припада?”
Човек рече: „Па, ако не прихватиш поклон, онда и даље припада мени.”
Потом гуру настави: „А сада, сине мој, ако ти за мене имаш само увреду, а ја је не прихватам, коме она и даље припада?”

преко Поучна прича


Како реаговати на увреде

Један човек је јавно вређао једног мудраца: – Ти си безбожник! Ти си пијаница! Лопов!
Он се као одговор тим увредама само насмешио.
Један кицош обучен у најбоље одело посматрао је ту сцену па му рече: – Како можете толерисати тако нешто? Зар вас не боле те његове речи?
Он се поново насмешио и рече: – Идемо код мене, желим да вам дарујем нешто.

Кицош га је пратио до прашњаве дрвне собе. Мудри човек је упалио светло и почео да претура по ормару, где је пронашао потпуно безвредан дроњави капут. Он га баци на кицоша и каза му: – Пробајте, то ће вам сигурно одговарати.
Кицош је узео капут, погледао у њега и огорчено рекао: – Шта ће ми ове прљаве крпе? Ја сам добро обучен, ви сте сигурно луди! – И бацио му капут назад.
– Видиш, – мудрац рече, – ви не желите да прихватите ове прљаве крпе. Слично томе, ја нисам желео да прихватим те прљаве речи које је човек упутио мени.

преко Како реаговати на увреде

2 мишљења на „о увредама

    • И једно и друго је тешко оствариво за обичног човека. Али, могу нам бити добар путоказ чему би требало да тежимо, барем током поста.

Оставите одговор

