Кроз Часни пост: Велика среда « Радио Светигора

У Среду Страсне седмице свети оци су одредили да се врши сећање на жену која је миром помазала Христа и тако га припремила за погреб и на Јуду издајника, који је одлучио да изда свога Учитеља за 30 сребреника.

Синаксар

Док је жена грешница донела миро, ученик се договарао са безаконицима. Она се радоваше да излије скупоцено, а он је пожурио да прода Онога Који је Непроцењив. Она призна Христа као Господа, а он одлучи себе од Владике. Она поста слободна, а Јуда роб непријатеља. Тежак беше његов недостатак љубави! Велико беше њено покајање! Подај и мени такво покајање, Спасе, који си ради нас страдао и спаси нас!

Јутрење

Велика Среда

Молитва на Великом јелеосвећењу:

Господе, који милошћу и милосрђем својим исцељујеш патње душе и тела наших, Ти сам, Владару, освети јелеј овај, да би он био онима који се помазују њиме на исцељење и на уклањање сваке страсти и прљавштине тела и духа, и свакога зла, да би се и у овоме прославило пресвето Име Твоје, Оца и Сина и Светога Духа, сада и увек и у векове векова. Амин.

У ВЕЛИКУ СРЕДУ СЕ ВРШИ ВЕЛИКО ЈЕЛЕОСВЕЋЕЊЕ.

преко Кроз Часни пост: Велика среда « Радио Светигора


„А кад Исус беше у Витанији, у кући Симона губавога, приступи му жена са алавастровом посудом мириса скупоценога, и изли на главу његову када сеђаше за трпезом.“ (Мт. 26,6,7)
На први поглед би се рекло да је та жена једна те иста код свих јеванђелиста без изузетка. А, заправо, није. Напротив, по мом мишљењу, тројица јеванђелиста су приказала једну те исту, а Јован неку другу необичну жену, и то Лазареву сестру. Симонову губу јеванђелист није поменуо узалудно, него да би показао зашто се жена усудила да приступи Исусу. Пошто је губа сматрана веома нечистом и одвратном болешћу, и пошто је тих дана видела да је Исус исцелио човека и очистио га од губе (зар би Он пожелео да остане код губавога!?), и чак код њега седео за трпезом, она је смело поверовала да ће је Он лако очистити и од душевне нечистоте. Ни назив града Витаније јеванђелист не додаје узалудно, него да би ти из тога разумео да Христос добровољно иде на страдање. И заиста: Исус је раније избегавао Јудејце, а сада, када се њихова завист силно распламсала, Он им се приближава на петнаест стадија. Сада је очигледно да је и претходно удаљавање било дело плана спасења…
Жена, дакле, виде Исуса и приступи му са смелом надом. А ако је жена која је боловала од точења крви приступила са трепетом и збуњено иако ништа нечисто није исповедила у себи, јер је њена нечистота, очито, била последица њене природе, колико ли је већи страх и стид морала да осећа ова жена због своје нечисте савести ! Зато је и пришла Исусу после многих жена – Самарјанки, Хананејки, крвоточиве и других, и то не пред народом, него у кући. И док су други долазили да им исцели тело, једина је она дошла да ода поштовање Исусу и ради оправдања душе. Она није имала никакву повреду на свом телу, и нарочито зато свако треба да јој се диви. Она не прилази Исусу као обичном човеку – иначе не би обрисала Његове ноге својом косом – него као бићу које је изнад човека. Управо зато полаже пред Христове ноге онај део који се у целокупном човековом телу цени више од свих осталих делова – своју главу.

Свети ЈОВАН Златоусти
текст из „Беседе 80. на Јеванђеље по Матеју“

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се /  Промени )

Google photo

Коментаришет користећи свој Google налог. Одјавите се /  Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се /  Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се /  Промени )

Повезивање са %s